Easter Message (Húsvéti üzenet)

Easter Message (Húsvéti üzenet)

Szerző jhnnsclvn @ április 24, 2011

Szerző: Zsolt Csaba

Bölcskei Gusztáv nagy bajban lehet. Húsvéti üzenete nem Jézus feltámadásáról szól, hanem arról, hogyan lehetne kilábalnia a súlyos személyes adósságából, amelybe saját magát sodorta még a Szabó István elleni választási kampánya idején. Bölcskei vásárolt szavazatokkal nyert, amire a koreai KDB-banktól (amelynek Kovács Levente az alelnöke) vett fel hatalmas kölcsönt. Majd győzelmét megünneplendő, 2009 május 22-én gyakorlatilag pápává koronáztatta magát Debrecenben, amivel tetézte adósságát.

Bölcskei ezek után Kovács Barnabás „frissen sült” stratégiai igazgatóval lerohanta a Károli Egyetemet. A stratégia igen egyszerű: egy egyetemhez nem oktató kell, hanem hallgató, mert az oktató viszi, a hallgató meg hozza a pénzt. Egy egyetemnek nem oktatnia kell, hanem diplomát kiállítania. Ennek a stratégiának a jegyében Barnaby kirugdalta a magasan kvalifikált oktatókat, és csak néhány selejtet tartott meg (az ÁJK-n: saját magát, a nem is jogász Antalóczyt, a szeretőjét, Horváth Tímeát, beszerezte Schmitt Pál (helyesen író) jobb kezét, Cs… Cs…t; a BTK-n: a hírhedt Szabó Andrást és nejét, a diktátor Hanságit és a csaló Mészárost, a HTK-n a csaló Pethőt és az idióta Ballát). A hallgatókat pedig befenyegette, hogy aki nem fizet, arra ráküldi az ukrán maffiát. A zseniálisnak látszó stratégia mégis becsődölt, mert az oktató nélküli egyetemet a MAB nem díjazta, de a hallgatók sem, mert özönlenek más egyetemekre. A Kovács-Balla stratégia végül nem a Károlinak, hanem a Pázmánynak hozott kb. 50-60 milliót – eddig. (A Károlinak ugyanennyit mínuszban.) Ezután még többet fog, mert még többen jelentkeznek majd át.

Bölcskeiék azonban nem csüggedtek: a kudarc után megcélozták a reformátusok adójának 1%-át, és csináltak egy olyan reklámfilmet, amelyről a Népszabadság ezt írja:

“Mintha valakinek elgurult volna a gyógyszere a reformátusoknál: az egyszázalékos kampányfilm túlságosan is formabontóra sikeredett”.

Még keményebb kritikát fogalmaz meg a filmmel kapcsolatban a Parókia református portál. A megkérdezett 14 ember közül 10 elhibázottnak tartja a filmet, köztük Szabó István püspök, Köntös László főjegyző, Lovas András, gazdagréti lelkész ill. Tóth Sára, Kodácsy Tamás és Dull Krisztina – a KRE oktatói.

A filmről később:

http://www.reformatus.hu/egyszazalek/?p=1

Most csak az egyik hozzászóló, Farkas György marketinges véleményéből idézünk:

„… mi lehet annak az oka, hogy a kb. 2 milliós református közösségből csak 186 000 ember ajánlotta fel 1%-át? Mi a helyzet azzal az 1,8 millióval? Mind nyugdíjas? Vagy munkanélküli? Esetleg olyan vállalkozó, aki “veszteséges”, és nincs miből felajánlania? Biztosan sokféle okkal magyarázhatóak ezek a számok, de azt a tényt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Magyarországon még mindig nagyon nagy a társadalmi elfogadottsága és támogatottsága annak, ha valaki az államot csapja be (pl. adóelkerülés). Így sokkal inkább arra kell ösztönöznie egy 1%-os kampányfilmnek, hogy a magyar állampolgárok éljenek a törvény által biztosított lehetőségeikkel. Persze ez csak úgy lehetséges, ha a törvény által előírt kötelezettségeiknek is eleget tesznek. A társadalmon belül talán ennek hiteles megmutatása is feladata minden keresztény embernek.”

http://www.parokia.hu/hir/mutat/2120/

A Református Egyház erkölcstelenségét és cinizmusát mi sem bizonyítja jobban, hogy maga is az adócsalók közé tartozik, és adócsalóként könyörög adó-adományért.

Vessünk egy pillantást a Református Egyetem költségvetésére, amely bizonyíték az adócsalásra. A táblázatból jól látható, hogy bár a jogi kar negyedmilliárdos nyereséget termelt, a költségvetést az egyetem null szaldósra hozta ki, hogy elkerülje az adófizetést, vagyis hogy becsapja a magyar államot:

Ld. ehhez saját elemzésemet:

http://jhnnsclvn.wordpress.com/2010/04/03/finances-and-politics-of-the-vice-rector-balla-balla-%E2%80%9Djobbikos%E2%80%9D-penzugyi-jateka-a-karolin/

„Azt pedig végképp ne felejtsük el, hogy minden kommunikáció egyben brand (márka) építés is, ami talán egy egyházzal kapcsolatban furcsa kifejezés, de így van” – írja tovább Farkas.

Nem ez az igazán furcsa, hanem ennek a „brand”-nek a tartalma. Mert mit is kommunikál a Magyar Református Egyház az 1%-os kampányfilmmel?

Kb. ezt:

Mi, sikkasztók, tolvajok, adócsalók, az adófizető, becsületes református emberek hitére, vallásosságára apellálunk: lopjuk meg együtt duplán a magyar államot! Mi egyáltalán nem fizetünk adót, de ti az adótok 1%-át ne az államnak adjátok, hanem nekünk, akik becsapjuk az államot és törvényi kötelezettségünknek nem teszünk eleget! Így mi duplán jól járunk, az állam meg duplán rosszul. :)

Ez a reformátusok főpászorának, Bölcskei Gusztávnak a húsvéti üzenete a magyar reformátusokhoz.

Testvérek, cselekedjetek az adótokkal belátásotok szerint!

Áldott, békés Húsvétot kívánunk minden olvasónknak a blog szerkesztősége nevében!

Kategória: Balla Péter, HungarianCalvinistChurch, Károli University of the Reformed Church | Címke:: , , , , , , | 58 Hozzászólások »

Advertisements

About karoligaspar

Doctor of Law, Protestant
This entry was posted in Károli Gáspár Református Egyetem and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s